Innowacje z myślą o planecie

Podziel się

Wrześniowe targi POLAGRA i TAROPAK to wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zobaczyć rynkowe premiery i najbardziej innowacyjne rozwiązania. Jednym z nich są opakowania Tetra Pak, charakteryzujące się niższym w porównaniu do alternatyw poziomem emisji CO2.

Targi POLAGRA działające w obszarach: FOOD, FOODTECH i HORECA oraz Targi TAROPAK sprawiają, że cała branża spożywcza i opakowaniowa może spotkać się w jednym miejscu na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Wszystkim ekspozycjom towarzyszą szkolenia branżowe, eksperckie spotkania, dystrybutorów żywności, rozwiązań marketingowych. W programie organizowany jest również prestiżowy konkurs Kulinarny Puchar Polski.

Wrześniowe targi to wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zobaczyć rynkowe premiery i najbardziej innowacyjne rozwiązania. Jednym z nich są opakowania Tetra Pak, charakteryzujące się niższym w porównaniu do alternatyw poziomem emisji CO2. Prezentowane opakowanie powstało w 72% z surowców roślinnych pochodzących ze źródeł odnawialnych: papieru z drzew certyfikowanych FSC® oraz tworzywa sztucznego z trzciny cukrowej z certyfikatem Bonsucro®. Dzięki temu ma ono zmniejszony ślad węglowy, co potwierdza Certyfikat Carbon Trust.  

Współczesne zakłady recyklingu w większości mają możliwość przetworzenia całego opakowania. Ważna jest odpowiednia segregacja – opakowania kartonowe po żywności płynnej powinny zostać umieszczone w żółtym koszu na śmieci. W Polsce istnieje pełna infrastruktura, która pozwala na recykling opakowań Tetra Pak, a poziom odzysku materiału regulowany jest również przez prawo. Firma Tetra Pak stosuje się do tych wytycznych. Recykling opakowań do płynnej żywności odbywa się obecnie w dwóch zakładach w Polsce: Papierni Beskidy w Wadowicach oraz Mondi Świecie. Firma zainwestowała w wielkoskalową linię do rozwłókniania kartonów w zakładzie Stora Enso w Ostrołęce, która zostanie otwarta w przyszłym roku. Linia potroi roczną zdolność recyklingu zużytych kartonów po płynnej żywności w Polsce z 25,000 do 75,000 ton.  

Dzięki współpracy Grupy MTP i firmy Tetra Pak każdy zwiedzający i wystawca uczestniczący w wydarzeniu może spróbować wody mineralnej w tym opakowaniu.